Ana Rašović i Uroš Bulatović su osnivači Unije mladih preduzetnika Crne Gore. Ovom prilikom su nam predstavili Uniju kao i aktivnosti kojima se bave. Takođe, objasnili su nam, na koji način najbolje ideju pretvoriti u biznis.
ZAPOSLIOSI: Osnivači ste Unije mladih preduzetnika Crne Gore; možete li nam reći čime se unija bavi?
UROŠ / ANAUnija se bavi osnaživanjem mladih u biznisu, umrežavanjem, promocijom preduzetništva i stvaranjem prilika za mlade preduzetnike i preduzetnice. Cilj nam je da pomognemo u kreiranju povoljnijeg biznis ambijenta, a i da na konkretan načim pomognemo našim članovima sa svim našim resursima.
ZAPOSLIOSI: Kako mladi ljudi mogu postati dio unije; koje mogućnosti im se nude ukoliko postanu dio unije?
UROŠ / ANA: Veoma smo praktični kad je učlanjivanje u pitanju, imamo online formu na našem portalu www.umpcg.me , a mogućnosti su razne. U Uniji podstičemo saradnju, često članovi nude svoje usluge i proizvode jedni drugima po povoljnijim uslovima, a kreirali smo određene olakšice u saradnji sa pojedinim kompanijama. Naravno, tu je i sijaset informacija koje su uvijek dobrodošle a mi ih prvi imamo. Takođe, mnogobrojne obuke i edukacije koje realizujemo sami ili sa partnerima. A da ne pominjemo seminare, konferencije i slične događaje na kojima smo često gost a koji nam pomažu da imamo veoma rasprostranjenu bazu kontakata. Tu su i neke međunarodne saradnje sa biznis asocijacijama širom svijeta koje određenim biznisima mogu donijeti veliku korist.
ZAPOSLIOSI: Koliko su mladi zainteresovani da samostalno pokrenu biznis?
UROŠ / ANA: Mladi imaju mnogo ideja, često razmišljaju i uviđaju prilike. Mi se većinom srijećemo sa mladima koji pokreću ili su već krenuli u sopstveni biznis, ali upoznajemo i mlade koji su takozvani “wannapreneur” koji imaju ideje i žele da postanu preduzetnici ali ne rade ništa po tom pitanju. Takvima smo takođe na usluzi, jer uz malo motivacije i podrške mogu realizovati svoje ideje.
ZAPOSLIOSI: Sa kojim izazovima se susreću mladi preduzetnici u Crnoj Gori?
UROŠ / ANA: U našem filmu, “A što ne bi mogli” koji je skoro snimljen, govore mladi preduzetnici i o izazovima. Čućemo često da je za početak najteže doći do finansija, međutim imamo i one primjere koji su našli način da dođu do finansija ali izostala je nefinansijska podrška. Jedna od takvih podrški jeste i zajednica mladih preduzetnika koju danas imamo. Pomažemo dosta jedni drugima savjetima i kontaktima, trudimo se da dijelimo informacije kroz mrežu i zajedno da dolazimo do rješenja. Bitan momenat je i moralna podrška, jer u svakom momentu imaš nekog da popričaš sa njim, a ko razumije situaciju.
ZAPOSLIOSI: Koje su oblasti u kojima mladinajčešće pokreću biznis?
UROŠ / ANA: Mladi se često okreću digitalu. Na razne načine koriste mogućnosti koje nude savremene tehnologije, a uz dodatne programe jačanja primjene tehnologije moći će da se pokažu u pravom svijetlu. Osim toga imamo dosta agencija kao i zanatlija. Danas mi imamo 106 članova koji su pronašli svoje mjesto na tržištu u mnogobrojnim djelatnostima. Ponosni smo na njih i zajedno se borimo da na tom tržištu i opstanemo.
ZAPOSLIOSI: Koje aktivnosti planirate da sprovedete u narednom periodu?
UROŠ / ANA: Promocija filma i Drugi sajam mladih preduzenika su aktivnosti koje nas očekuju u narednom periodu. Aplicirali smo na određene pozive pa ćemo možda imati i dodatnih aktivnosti, ali radimo i na nekim projektima koji neće zavisiti od poziva. Moramo da se pohvalimo i potpisivanjem sporazuma sa vašim Savezom, koji će sigurno rezultirati pozitivnim ishodom.
ZAPOSLIOSI: Šta poručujete mladima koji žele da pokrenu sopstveni biznis?
UROŠ / ANA: Mladima koji žele da pokrenu biznis poručujemo da prate prilike, dešavanja, mogućnosti. Da iskoriste sve što im se pruža i da obavezno kontaktiraju nas ili slične organizacije koje im mogu pomoći. Da se ne plaše da razmišljaju i da razvijaju ideju, ali da tu ne stanu. Obavezno neka je testiraju. Ukoliko oni to ne urade danas, neko će doći na tu ideju sjutra i realizovati je. Momenat dobre realizacije može da uguši i najsjanije ideje. Interesujte se, ispitujte tržište i mogućnosti realizacije. Niko to neće uraditi za vas, a vi to dugujete sebi. Mi ćemo se i dalje boriti za mlade u biznisu a na vama je da se borite za svoj biznis.
smrtovnice
prodaja stanova
pik
smrtovnice avaz
blumen
horoskop
kalkulator online
knjige
cvijece
vicevi